Glyco Lavish Skincare


Senarai Harga :
Glyco Facial Cleanser (GFC) - RM35.00
Glyco Cream 15gm (GC) - RM45.00
Glyco Spirulina 15gm (GS) - RM60.00

Glyco Spirulina 30gm (GS) - RM120.00

Harga 1 set : RM140.00
Glyco Facial Cleanser (GFC)
Glyco Cream 15gm (GC)Glyco Spirulina 15gm (GS)


Kos Penghantaran :

WM - RM5.00
EM - RM8.00

No. Kelulusan dari BPFK :
Glyco Cream – NOT 07123467k
Glyco Spirulina – NOT 080401003k
Cleanser Glyco – NOT 080401028k

Glyco Cream (GC)
GlycoCream merupakan krim muka yang dapat merawat kulit yang seringkali dilanda masalahjerawat, jeragat dan tona muka yang tidak sekata. GC jugak dapat menghilangkankedutan halus, mengecilkan pori-pori, mengurangkan bintik-bintik hitam danbintik-bintik putih di muka, di samping menjadikan kulit kita bertambah halus,lembut dan gebu.

Kandungan SPF15 di dalamnya dapat melindungkankulit anda dari sinaran UV yang merbahaya. Sesuai untuk mereka yang berkulit normal atau kering.



Glyco Spirulina (GS)
GlycoSpirulina merupakan krim muka yang diperkayakan nutrien tambahan berbanding dengan Glyco Cream . Kandungan Spirulina di dalamnya memberikan kesan aktifyang pantas dengan daya resapan berbanding GC.Pemulihan kulit muka bermasaalahlebih cepat dgn penggunaan GS.

Namun demikian kaedah mencampurkan kedua-dua produk ini dapat memberi kesan pemulihan yang lebih menakjubkan berbanding memakai GC atau GS sahaja. Terdapat para pengguna yang menggandingkan pengunaan GC di malam hari dan GS di waktu sianghari sebagai krim asas (foundation)

Apabila menggunakan produk Glyco ini, anda TIDAK PERLU lagi membeli TONER, KRIMSIANG. KRIM MALAM, ANTI KEDUTAN, KRIM PEMUTIH, KRIM SUNBLOCK ddan lain-lain. ProdukGlyco juga tidak sahaja boleh dipakai dimuka tetapi boleh dipakai di anggotatubuh yang lain seperti di bawah ketiak bagi menghindarkan badan berbaumenggantikan deodoran selain dapat memutihkan ketiak. GC juga selamat untuk disapukanpada luka-luka kecil dan gigitan serangga.


Pencuci Muka Glyco(Glyco Facial Cleanser)

Pencuci Muka Glyco membersihkan kulit anda secara mendalam sambil membuangsegala kotoran dan bahan kecantikan yang digunakan sepanjang hari hingga ke lima lapisan di bawahkulit anda . Ia meninggalkan kesan kelembapan walaupun selepas satu cucianseolah-olah anda menyapukan losyen ke kulit.

Formulanya membolehkan pencucian secara lembut namunberkesan tanpa meninggalkan rasa tegang seperti pencuci muka yang lain. Bahanyang diperkayakan di dalam pencuci muka ini amat bersesuaian untuk kulitkering, normal, berminyak juga yang bermasalah seperti jerawat mahupun kulitmatang.

Ia membantu menegangkan semula kulit anda. Nutriennyamembantu membersihkan, memelihara dan melembabkan kulit secara mendalam lantasmencerahkan kulit muka anda

Menegang, memelihara,melembab,melicin,mencerahkan.


Kebaikan Pencuci Muka (Glyco Facial Cleanser )

  • TIDAK mengandungi SLS (Sodium Laureth Sulfate) yang membolehkan ia meresap hingga ke 5 lapisan di bawah kulit anda. Sesuai utukkanak-kanak mahupun orang dewasa. Sangat lembut untuk digunakan olehseisi keluarga.
  • FC ini boleh juga dijadikan shampoo rambut.
  • FC boleh dijadikan shampoo badan.
  • Secara relatifnya ia amat menjimatkan memandangkan ia boleh diguna pakai di serata tubuh badan tanpa kesan sampingan.
  • Senang dan mudah dibawa kerana semua sudah ada dalam satu botol dan kompek.

Kebaikan Glyco Cream dan Glyco Spirulina
  • Kedua krim ini sesuai untuk semua jenis kulit tanpa mengira LELAKI atau WANITA.
  • Pada kebiasaannya selepas mencuci muka perlu menggunakan TONER,MOISTURISER dan SUN-BLOCK. Ia bertujuan menberi perlindungan kepadakulit anda tetapi krim Glyco telah diformulakan untuk mempunyaikesemuanya dalam satu sapuan.
  • Krim ini telah diformulakan mempunyai toner, moisturiser, pelindungsinaran matahari dan anti penuaan. Bermakna penjimatan MASA serasidengan golongan yang sibuk dewasa ini. JIMAT Wang kerana rejim laintidak lagi diperlukan selepas sapuan KRIM. Satu Krim telah mempunyaikesemua yang diperlukan tanpa mengira Siang atau Malam.
  • Glyco Cream boleh jugak disapu di bahagian lain termasuk di bawahketiak (sebagai DEODARAN) lipatan-lipatan tubuh badan yang mengalamikehitaman akibat sel-sel mati yang tidak disingkirkan. Insya-Allahsetakat ini review yang kami perolehi daripada pelanggan memangterbukti.
  • Glyco boleh disapu di luka-luka kecil seperti gigitan nyamuk atau luka akibat benda tajam.
  • Glyco TIDAK mengelupaskan kulit atau pun merosakkan kulit.
  • Produk kami telah didaftarkan dengan KKM. dikilangkan di kilang bertaraf GMP serta mempunyai pengguna di serata dunia.
  • Glyco bertindak merawat, melindung dan memelihara kulit ANDA.


Cara pemakaian

  • Cuci muka bersih2 dengan menggunakan pembersih muka. Tak kira whatever u have tapi bagus utk kulit muka pencuci yg lembut ler kan. Kalo boleh cuci dgn air suam tapi kalo takder no hal, cuci dgn air biasa pun tak kisah.
  • Pat muka gently (tak tau nak translate bahasa melayu) dgn towel or tissue. Jgn kesat ler hah, just pat ajer sehingga keringPat kan d glyco kat muka n biorkan dia meresap dlm kira2 3-5mins. Biler pakai dglyco tak payah pakai toner, sunblock n segala moisturiser yg lain2.
  • Pastu pakai ler bedak, compact dll. Glyco jugak boleh dibuatkan bedak asas sbb kandungan glycolic acid ini berwarna kekuningan/coklat muda gitu. Glycolic acid ini aderlah daripada air tebu.Biler dah pakai dglyco ni tak payah top up bagai walau pun mengambil wudhu.
  • Memadai membersihkan muka dgn air biasa then continue with bedakdll. Dglyco ni dia meresap dlm kulit so tak yah ler top up lagi.Sebelum tidor pun buat spt yg (1). Biler tidor make sure lampu ditutup sbb kandungan chlorophyll didalam akan bertindak membaik pulih kulit muka biler keadaan tenang n gelap.Dlm masa 3 hari insyaallah pemakai akan merasa perubahan biler memakai glyco ini.

Notakaki :

Glyco Cream ni boleh jugak dipakai sebagai deodorant. Selain ketiak kiter putih badan
tidak akan berbau. Glyco ni mmg multi functional cream.

Kesan tindakbalas
Pada sesiapa yg berkata panas, berpeluh n tumbuh jerawat bila pakai GS disini ada KAK MIN paste jawapan kenapa jadi mcm tu.

GS dilengkapkan dengan nutrien menakjubkan dan dengan penggunaannya, ia mungkin akan menyebabkan darah mengalir ke kawasan aplikasi dan suhu di kawasan tersebut mungkin akan naik. Jika pengguna yg memang mempunyai masalah, ia mungkin akan menyebabkan pengeluaran jerawat, dalam kebanyakan kes, kemungkinan juga, ia cuma ruam panas yg dibebaskan drpd badan disebabkan kejutan penggunaan produk bernutrisi tinggi. Semua ini boleh berlaku kerana kurang pengambilan air di mana sel-sel badan tidak mempunyai bekalan air yg cukup, suhu badan menjadi tidak seimbang, dan bagi sesetengah org yg terlalu byk berjalan , kurang tidur, stress dan ketidakseimbangan hormone, mungkin akan menyebakan badan membebaskan toksik didlm system and bila krim ini digunakan, ia mampu utk membuka pori bagi membolehkannya masuk kedlm kulit, dan jika badan sudah mempunyai toksik didlm system, secara tidak langsung ia akan membebaskan toksik yg dijangkiti bacteria tersebut ke permukaan kulit. Penggunaan berterusan akan mengurangkan situasi tersebut.


Pengguna adalah dinasihatkan untuk meletakkan glyco di muka pada kadar yg sedikit sahaja utk permulaan dan seterusnya boleh menambah sedikit demi sedikit amaun yg diletakkan sepjg penggunaan.

Bagi sesetengah org yg mengalami reaksi alahan, ini bermakna satu atau lebih drpd kandungan glyco tidak sesuai dgn kulit mereka. Ini ditunjukkan dgn pengeluaran jerawat yg agak kerap dan byk pada muka. Jika berhenti menggunakan glyco, ia akan reda. Mereka yg mengalaminya adalah dinasihatkan agar berhenti menggunakan glyco utk suatu jangka masa dan kemudian mula memakai glyco semula selepas 7-14 hari. Jika ia (jerawat) berlaku lagi, berhentilah menggunakan glyco.

Sesetengah org pula mungkin akan timbul 1-2 jerawat dan akan reda selepas beberapa hari. Ini adalah kerana badan anda telah sedia ada masalah tersebut, glyco membatu membuka pori dan secara tidak langsung membebaskan toksik yg dijangkiti bacteria tersebut ke permukaan kulit. Penggunaan berterusan akan meredakan situasi tersebut.

Bagi yg mengalami bintik2 merah seakan gigitan nyamuk, ia adalah kerana haba. Bintik2 tersebut tidak akan mengeluarkan bendalir kekuningan atau kemerahan seperti jerawat. Penggunaan berterusan akan meredakan situasi tersebut.

Pengguna adalah dinasihatkan utk minum sekurang-kurangnya 8 gelas air kosong sehari. Ini akan membantu anda utk menyeimbangkan suhu badan dan membebaskan toksik yg tidak dikehendaki daripada tubuh. Ia juga membantu utk pelawasan. Utk kesihatan dan kulit yg cantik, minum 3-4 gelas air kosong (dimasak atau ditapis atau air mineral) di awal pagi sejurus selepas bangun dan sebelum memberus gigi. Pada waktu tghari dlm jam 11-12pm, minum 1-2 gelas air sejam sebelum mkn tghari. Pada waktu ptg dlm jam 6-7pm, minum 2-3 gelas air sejam sebelum mkn mlm.Sila jgn minum terlalu byk air selepas mkn, 1⁄2 atau 3⁄4 gelas adalah memadai. Kopi, teh dan jus tidak dikira sbg air kosong. Ia lebih kpd mknan berbentuk cecair


Posisi jerawat yg tumbuh kat muka & isyarat kesihatan.
*Sumber ni sah utk rujukan, utk info lanjut sila dapatkan nasihat doktor

Dahi
  • Haba badan melampau, peredaran darah tidak baik. Minda dan badan ,mungkin terlampau letih.Stress
  • Kumpulan ini biasanya panas baranNasihat : Pupuk tabiat tidur awal, bangun awal. Dapatkan tidur yg cukup dan minum air banyak
Hidung
  • Jerawat di batang hidung bermaksud tulang belakang kita mungkin bermasalah
  • Di hujung hidung mungkin kerana haba perut melampau dan sisitem penghadaman tidak normal
  • Di salah satu hujung hidung pula boleh dikaitkan dgn ovari atau sistem reproduksi
Dagu
  • Fungsi buah pinggang terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman) lemah.
  • Kaum wanita mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin berpunca drpd haid yg tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah.
Pipi Kiri
  • Fungsi hati mungkin kurang lancar termasuk dilanda masalah rembesan, menyahtoksin dan penghasilan darah.
Pipi Kanan
  • Fungsi paru-paru mungkin tidak normal
Badan (Belakang & Depan)
  • Sistem perkumuhan yang bermasalah, sembelit. Amalkan pemakanan yang sihat dan mengikuti piramid pemakanan bagi mempastikan toksin tersingkir dengan lebih baik.
FAQ :
Salam kak min.. Tlg advise cara penggunaan dan produk Glyco yg sesuai diambil utk masalah ni ye.. tak sempat le nak review topik akak yg terdahulu.. byk sgt..

1. Kulit Berjeragat
2. Kulit berjerawat
3. Kulit Kering
4. Kulit mixed – oily kat T-zone, kering kat pipi
5. kulit Normal

pas tu ada customer tanya, perlu tak pakai sunblock.. dan brand atau sun block camana yg kak min rekemen..

TQ boss!!!

JAWAPAN KAK MIN :-
Tata cara pemakaian products glyco adalah sangat mudah n ringkas. pemakaian hanya 2x sehari, sebelah malam n pagi sebelum memakai sebarang makeup.

make sure muka telah dicuci bersih dgn glyco facial cleanser. fyi cleanser kami tidak mengandungi soda (sls) dan memberi kebersihan muka sehingga kelapisan yg ke5. nie yg dikatakan deep cleanse.

bagi masaalah muka yg berjerawat n berjeragat, kulit kering, mixed atau normal, products glyco adalah formula yg dibuat utk kulit yg paling sensitive. gc mengandungi emolients n gs mengandungi lebih nutrients. rawatan ada lah sama, tapi pada muka yg berminyak n jerawat adalah bagus utk memakai gs pada sebelah siang n malam selama 5 hari. kemudian diikuti dgn gc siang n malam selama 3hari. jgn lupa minum air banyak2 ketika dlm proses rawatan.

jika muka tidak banyak masaalah, kulit normal n campur, pemakaian ada lah mcm biasa. selepas cuci pakai gc pada malam hari n gs pada siang hari pada wajah yg telah dicuci bersih.

bagi muka yg ada scar, berjeragat n berjerawat hendaklah ditepek lebih gs pada tempat yg bermasaalah itu. make sure jaga permakanan, jauhkan stress n amalkan gaya hidup yg sihat. keadaan keliling jugak membuat muka kita bermasaalah jugak. environment yg kucar kacir, udara yg kotor dll. pada muka yg berjeragat bergantung berapa lama telah berada kat muka. jeragat ada banyak factor, keturunan, environment, kesilapan memakai skincare antaranya. factor keturunan n kesilapan memakai skincare mungkin agak sukar utk ilangkan jeragat, so tahap kesabaran kena lah tinggi.

glyco products dapt mengurangkan tanda2 ini tapi mungkin lambat cket. tapi dari pengalaman pemakai glyco ramai yg amat berpuas hati, scar jera ilang, begitu jugak jeragat n masaalah lain berkurangan. pores become tighter n warna kulit akan sekata, insyaAllah. biler pakai glyco products kita akan dapat rasakan perbezaan kulit compared to sebelum ini.

utk sunblock pulak akak tak tau nak recommend product lain. bagi akak product banana boat adalah yg terbaik. fyi gc mengandungi spf15, cukup utk perlindungan hari2 bagi mereka yg berkerja didalam ofis. gs cuma mengandung spf5 sbb kami tidak mau merosakkan nutrients yg ada kalo dicampur dgn spf. but so far ramai yg pakai this product waktu siang hari mengatakan ok. kulit muka tak burnt tapi semakin mencerahkan. dia tak memutihkan hah.

kalo pakai products glyco nie, tak perlu lagi memakai toner, day cream, anti ageing, whitening cream, nite cream dll. bukan saja products glyco boleh disapu dimuka tapi dia multifunctional. boleh dijadikan deodorant, badan tak berbau n ketiak putih, kalo terkena gigitan serangga or terkena minyak panas, sapukan glyco ketempat gigitan or terkena minyak panas itu n lihat sendiri how cream nie akan merawat.

infact kalo ada eczema atau kurap insyaAllah glyco products dapat merawat jugak. glyco products bukan products mencantikkan tapi dia products yg merawat n maintain (apa yer dlm BM?)

akak harap penerangan akak nie is good utk syikin. apa2 nnt bagitau akak ok. all the best to you.

0 comments:

 

blogger templates | Make Money Online