Pengguna Jus Diet Mate 5





Testimoni 1

Mazliwati Md Shah (31 tahun).Dahulu ukur lilit pinggangnya 75 inci, sekarang sudah slim banyak, sudah tinggal 46 inci sahaja. Begitu juga dengan beratnya dari 208kg sekarang tinggal 108kg dan Bai dalam proses hendak menguruskan badannya lagi.

Waktu gemuk dahulu, bukan saja Bai susah nak jalan, dunianya hanya di atas sofa saja. Makan dan minumnya juga di situ. Nak basuh punggung sendiripun, maknya Nor Chik Talib, 58 yang lakukan. "Macam basuh punggung anak gajah..." kata Cik Nor lagi. Tapi disebabkan anak, Cik Nor lakukan dengan sesungguh hatinya. Hari ini, Cik Nor cukup bersyukur kerana semua penderitaan yang anaknya tanggung sudah berakhir.

Dahulu masa kecil, Bai cukup comel. Kulitnya putih melepak. Bila meningkat dewasa badannya masih "maintain". Mungkin sudah tersurat, Bai akhirnya menghadapi Abdominal Cellulitis atau selulit pada perut dan Habbit Obesity atau kegemukan habit sejak 2004. Peliknya kata Bai berat badannya akan bertambah naik kalau dia tak makan. Hendak kata, dia makan terlalu banyak sangat mustahil tetapi dah suratan begini, Bai terpaksa terima. Dek kerana perutnya terlalu besar, timbul urat-urat sebesar jari kelingking di atas perutnya. Siapa yang tengok, pasti sedih. Jelas Bai lagi, kulit kakinya menjadi kehitaman dan kelihatan hodoh, seakan-akan kaki gajah. Tetapi sekarang, bila Bai dah cantik, struktur kulitnya juga dah berubah, lebih mulus.

Jelas Bai, ketika mula-mula mendapat rawatan di salah sebuah hospital di Sg Buloh, dari 208kg beratnya turun kepada 178kg sahaja. Bai menjalani pembedahan di HUKM iaitu laparoscopic gastric bypass bagi mengikat perutnya (usus makannya dipendekkan), berat Bai turun 158kg, turun sebanyak 20kg sahaja. Kata Bai, dia tidak pernah sedut lemak malah belum pun melakukannya lagi.

Apa rahsia Bai Kurus?

Hah! Inilah pengakhiran cerita paling menarik. Semua orang tentu nak tahu bagaimana Bai dahulunya terlalu gemuk, boleh turun sebanyak 100kg. Sebelum itu, bagi sesiapa yang nak cuba cara seperti Bai mesti tahan cubaan. Cubaan dari tidak mengadap makanan. Di HUKM, rutim makan Bai seperti berikut : Pagi, roti campur salad. Tengahari pula, sup sayur rebus (kosong sekosongnya termasuk tidak ada garam langsung) dan petang pula mihun sup campur sayur kosong sesenduk. Hah, jangan ingat semangkuk mihun sebaliknya dua sudu makan saja. Kalau ada yang sanggup, bolehlah ikut cara Bai di hospital.

Selama 72 hari di HUKM, berat Bai hanya turun 20kg saja. Selebihnya Bai mengamalkan JUS DIET MATE 5. Kalau nak tahu apa itu Jus Diet Mate 5 yang buat Bai kurus, ia formulasi dari seorang doktor dari utara. Kalau nak tahu, hubungi www.kedai2ekin.com ~ beli dan amalkan jus ini seperti dirinya. Ini kerana baru 3 bulan makan, berat Bai dah turun 50kg.

Memang menakjubkan....


Testimoni 2
Suzana tak malu lagi keluar rumah

ALOR STAR: Suzana Md Noor, yang mempunyai berat badan 230 kilogram (kg) mengambil keputusan untuk berkurung di dalam rumahnya di Taman Sri Putra, Kuala Kedah, dekat sini, sejak 2004 kerana malu.Suzana, 30, berkata dia juga tidak boleh berjalan kerana sakit kaki akibat badan yang terlalu berat menyebabkan dunianya hanya di dalam rumah setiap hari.Dia juga terpaksa melupakan hasrat untuk membantu ibunya, Saadiah Murad, 47, menjual kuih di pekan Kuala Kedah setiap hari dengan pendapatan sekitar RM10 sehari.Suzana kini hampir berputus asa untuk berusaha menurunkan berat badannya apabila pelbagai usaha, termasuk membeli produk pelangsing badan sehingga sudah mencecah RM10,000 sejak lebih 20 tahun lalu, tidak berhasil."Ibu berusaha menyimpan wang untuk membantu membeli produk pelangsing badan, tetapi akhirnya saya tidak dapat membantu ibu," katanya ketika ditemui di rumahnya.Bapanya sudah hampir tujuh tahun meninggal dunia, manakala dua adik lelakinya masing-masing sudah bekerja dan tinggal berasingan. Suzana tidak dapat bekerja hanya bergantung kepada dua adik lelakinya untuk menghantar wang setiap bulan.Suzana berkata, sejak lima tahun lalu, dia hanya duduk di atas kerusi di ruang tamu rumah kerana tidak dapat berjalan dan hanya bergerak ke bilik air untuk mandi."Seumur hidup, saya tidak pernah memakai seluar atau kemeja-T seperti orang lain. Saya hanya berbaju kurung, walaupun di rumah selain terpaksa menggunakan enam meter kain untuk membuat sepasang baju kurung," katanya.Dia yang memiliki ukur lilit pinggang kira-kira 160 sentimeter itu turut mengalami penyakit selulit yang kronik menyebabkan kaki kirinya bernanah."Ketika bersekolah, berat saya hanya 150kg, tetapi ia semakin naik sehingga hari ini iaitu 230kg menyebabkan saya tidak larat untuk bergerak terlalu banyak," katanya.Suzana berkata, dia juga tidak berdaya bersenam kerana sukar bergerak.Katanya, dia pernah beberapa kali cuba menimbang berat badan, tetapi alat penimbang yang dibelinya kerap patah menyebabkan dia sedih.Kata Suzana, dia juga sukar untuk ke hospital mendapatkan pemeriksaan kerana tidak berdaya untuk berjalan jauh ke stesen bas yang terletak kira-kira 50 meter dari rumahnya selain sukar untuk masuk dalam kereta."Saya menghubungi Pakar Pusat Perubatan Jitra dan Penyelidik Obesiti, Dr Che Rozmey Che Din untuk membantu mengatasi masalah saya alami dan berharap dapat mencapai impian itu," katanya.Sementara itu, Dr Che Rozmey menyampaikan sumbangan produk pelangsingan badannya untuk membantu Suzana mendapatkan berat badan yang diimpikannya sebelum ini.
Beliau berkata, kegemukan yang dialami Suzana berkemungkinan akibat keturunan dan beliau menjangkakan berat badan Suzana boleh turun antara 20kg hingga 30kg sebulan dengan diet yang diberinya itu.

SETELAH 40 hari - turun 40kg - ambil 2 peket sehari JUS DIET MATE 5... HASILNYA..


KELUAR: Suzana bersiar-siar di halaman rumahnya sambil ditemani
Dr Rozmey setelah terperap selama lima tahun di dalam rumah.

Berat badan susut 40kg selepas ikuti program diet seimbang Dr Che Rozmey

KUALA KEDAH: Suzana Md Noor, 30, yang pernah memiliki berat badan mencecah 230 kilogram (kg) dan hanya berkurung di rumah sejak lima tahun lalu kini mula keluar rumah selain mampu berdiri berbanding dulu.

Sejak berat badannya susut 40kg dalam masa 40 hari, beliau bertambah yakin meneruskan diet seimbang seperti yang disarankan Penyelidik Obesiti dan Pakar Perbidanan dan Sakit Puan Pusat Perubatan Jitra, Dr Che Rozmey Che Din.

Beliau yang kini memiliki berat badan 190 kg mahu melupakan kenangan pahit memiliki tubuh besar sejak di bangku sekolah lagi.

"Sejak dulu, saya gagal menurunkan berat badan walaupun sudah mencuba pelbagai produk pelangsing badan di pasaran membuatkan saya hampir putus asa disebabkan berat badan yang semakin bertambah.

"Bagaimanapun, sejak menggunakan produk Dr Rozmey, impian untuk kurus semakin cerah kerana tidak perlu melakukan pembedahan, senaman atau suntikan dan yang penting adalah sabar," katanya ketika ditemui di rumahnya di Taman Seri Putra, dekat sini, semalam.

Suzana berkata, walaupun sudah mampu keluar rumah, namun masih takut pergi jauh kerana bimbang perubahan dirinya selain mahu membiasakan diri terlebih dulu.

Beliau juga serik memiliki tubuh besar seperti dulu dan disebabkan itu terpaksa mengurangkan makan nasi serta lauk selain minum banyak air suam setiap hari.

"Ibu banyak membantu dan memberi sokongan dan saya gembira dengan perubahan ini. Saya juga takut untuk makan banyak seperti dulu kerana bimbang gemuk semula. Saya berazam mengurangkan berat badan bawah 100 kg kerana mahu bergaya seperti orang lain," katanya.

Katanya, beliau kini sudah mampu menggunakan lima meter kain untuk dibuat baju kurung berbanding sebelum ini iaitu enam meter.

Beliau berkata, ukuran lilitan pinggangnya pula kini mencecah 152 sentimeter (cm) berbanding 160 cm bulan lalu.

"Sebelum ini, saya tidak datang haid hampir lima tahun dan ia amat membimbangkan. Sebagai wanita saya bimbang apa yang akan berlaku jika berkahwin kelak.

"Bagaimanapun, segala-galanya berubah apabila saya datang haid seperti orang lain dan saya bertambah yakin dengan diri saya," katanya.

Ibunya, Saadiah Morad, 47, berkata, anak perempuan sulung tiga beradik itu turut membantunya membuat kuih setiap hari sebelum keluar berniaga setiap hari.

Katanya, sebelum ini sudah lebih RM10,000 dihabiskan untuk membeli produk pelangsing badan untuk Suzana menggunakan wang simpanan hasil jualan kuih tetapi gagal.

"Dia bertambah yakin dengan dirinya sehinggakan turut menambah pendapatan menjual produk Jus Diet Mate 5 ini untuk mencari wang saku untuk membantu menyara keluarga memandangkan dua adiknya tinggal berjauhan dari kami," katanya.


Testimoni 3

Testimoni Exclusive Catt dari chatbox kedai upline berjaya turun 10 kg.. camana diet Catt? mari kita baca..


catt 11.14: mcm catt lepas turun 10 kg tu...adalah naik 1kg..pastu turun balik..gitu2 jer lah
#2420 11.15: kire memg kne spend jdm gk la lps bert da maintain
catt 11.15: tk rugi beli jdm ni...
#2420 11.15: kire memg kne spend jdm gk la lps bert da maintain
catt 11.15: pengorbanan catt ialah..jgn mkn nasik lemak..huhu mknan kegemaran ku
#2420 11.15: sue da bli tp blom try lg
catt 11.16: lps dpt berat yg diidamkan...mkn seminggu sekali jer jdm ni...
catt 11.16: insyaallah tak naik..tp jgnler makan memacam lak.... even skrg catt tak amik nasik lemak
#2420 11.16: pengorbanan tinggl nasi ni yg agk sush tp kne brkorbn gk
#2667 11.17: ingat cam nak beli bagi kat baby sitter saya ler. dia kencing manis n badan dia rendang gitu
catt 11.17: itu lah yg dr rozmey ckp...kalau tk sanggup berkorban..jgn ler beli produk ni sbb mahal
catt 11.17: jgn ler ckp nak kurus kalau tak sanggup berkorban kata dr. rozmey...
double aa 11.17: hello hello frenzz
catt 11.17: heheheh dia ckp sambil gelak2..sambil gurau2..tapi dalam maknanya tu
#2420 11.18: biase lps mkn jdm tgari prut xlpr thn bp lm
catt 11.18: yer hello aa
#2667 11.18: no nasi lemak forver ker?
double aa 11.18: catt miun jdm tu lepas tu mmg tk sentuh nasi la yek??
catt 11.19: lps mkn jdm tghari tu...mmg dlm kul 4 rasa lapar balik...tpi tahan je..kalau rasa tak tahan..bancuh 1/2 sachet jdm tu
#7753 11.19: catt wow.... nombor good.....
catt 11.19: bkn forever lah no nasik lemak... tp catt saja disiplinkan diri...
#2667 11.19: apa rasa jdm 2 yek?
#2420 11.19: pg biase mkn pe,pastu mlm mkn pe
catt 11.19: jdm tu rasa ala2 oren skit
catt 11.20: pagi catt mkn roti sapu tuna 2 keping...
catt 11.20: kul 10 mkn buah2...
catt 11.20: kul 1 jdm...
#2667 11.20: dia akan memekat ker peh dibancuh? cam kite bancuh oat tu
catt 11.20: kul 3..buah2 &kueh 1
catt 11.20: mlm mkn sayur2
catt 11.21: itu jadual catt masa amalkan jdm dulu tu
catt 11.21: but now dah berubah dah cara mkn catt..sbb dah dpt berat yg nak tu
#2667 11.21: sesuai x utk org kencing manis? kang hypo plak
double aa 11.21: skrg dh dpt bert yg ideal la ye...
double aa 11.21: dh berapa kg??
catt 11.22: yess sesuai sgt utk org kencing manis... itu yg diberitahuoleh dr rozmey masajumpa dia ari tu
catt 11.22: now catt 52kg
#2420 11.22: bancuh jdm 2 ngn air sjuk xpyh ais pon xpe kn
#2667 11.22: still kena exercise x?
#2420 11.23: catt ms ambk jdm 2 slau x minum air berais,dgr kalo diet xble mkn ais
double aa 11.23: dulu catt berat baper tu?? berapa lama nk turn tue??
catt 11.23: catt tak suka ais...
double aa 11.23: kita dh 3 hri t k sentuh nasi...tp kuih , roti canai mkn
#2420 11.23: bab2 exercise memg sue mls,catt wt x
double aa 11.23: mesti gemuk kan?/
catt 11.24: masa mula amik jdm tu..berat 62..(sedih sgt masa tu)
#2667 11.24: ada x dr rozmey tu ckp pasal x bleh minum ais?
double aa 11.24: ishh kita 66kg catt...target nk trun 10kg
catt 11.24: roti canai cuba elakkan
catt 11.24: dia tak galakkan minum ais
catt 11.24: cuba lah aa..insyaallah boleh
double aa 11.24: emmm nk stop minum ais la mcm ni
#2420 11.25: memg la sue pon skrg bert 63,ni yg risau nk try gune jdm
double aa 11.25: ok..insya'allah
double aa 11.25: mmg dh try dh 5 packet jdm tue
catt 11.25: catt exercixe tu cuma hari minggu jer gi jogging..masa lain tak
#2667 11.25: if try yang 5 packet tu bleh nampak x perubahannya?
catt 11.25: tp dr rozmey kata..mkn jdm ni tk exercise pun tak apa...kalau buat lagi lah elok
double aa 11.26: tk la nmpk lagi...tp ok kt sy ...sbb tk masuk anging klu tk makan nasi...
double aa 11.26: yg penting rassanye sedap...tk rasa nk muntah minum
double aa 11.27: ingat tu nk order lagi....
catt 11.28: eh..eh..catt ni menyibuk kat sini mcm tuan rumah lak...sorry k ikin
#5578 11.28: hehehehe
#2420 11.30: skurg2nye catt dpt kongsi pengalam sbb sue br nk try
#2420 11.30: hanks
catt 11.31: cubalah sue..insyaallah dpt capai berat yg diidamkan
catt 11.32: catt skrg cuma concentrate to maintain berat je & amalkan pemakanan tambahan lain for skin plak


Testimoni 4

Testimoni dari customer kedai upline
Subject: Balasan: Re: jus
To: "syikin jana"

yohooo kak..
nak citer sikit..badan ni kan dah rasa ringanlah minum JM5 nie..tadi 2 3 orang cakap badan cam dah kurus..mmg lah mlm tadi timbang cam dah turun 3 kg..myza berat kan 65 kg..cuma tak rasa sangat lah..yelah badan gemuk hehehe...

disebabkan dah turun 3 kg nie..ramai lak nak beli JM5 nie.. tapi mmg malam tak makan ape kak..minum RGC ambik buah tido..selama 1 mgg jugak lah.. baju ade longgar sikit lah..nak kurus punye pasai..ada byk 'kg' lagik nak turun..sabor jelah aku.. kalo dah dapat badan impian akan myza info kan di kedai mu yee :) thanks bebyk..

Testimoni 5
Testimoni kak pau dari wmdc..kakpau dah start pun minum jusmate sbb sekarang ni byk bende kakpau takleh makan, jadi minum jer la jusmate tu. tak sangka pulak jusmate tu sedap, tapi kakpau tambah lemon squeeze sket bg rasa masam sket dan tambah ice batu byk byk...hmmm memang sedap.Rasa macam ORange TANG pun ye gak.


kakpau sekarang pantang makan...sume seafood termasuk ikan takleh makan, daging,sume jenis kekacang, telur, pisang, mangga, celeri, sume jenis sayur berwarna putih...sedey sungguh. tadi siang masak ketam utk suami dan anak2.....pandang je la...sibbaik kuat iman kakpau ni, kotidak....hancus!nasi ikut jusmate, kekadang makan sket pagi, thgari jusmate, mlm mkn sayur atau minum milo je segelas, kalau lapar sgt, makan jer la maggi sup heh heh...

Sebelum ni pakai corset kat takuk tiga, sekarang kat takuk satu jer...maknanya dah lebih satu inci turun size badan...sengaja taknak timbang, biar surprise. tiap tiap hari selasa amek gambar...nak tengok perubahan...kalau ye turun slim, baru kakpau tepek kat sini. pagi tadi order lak Fellisa kosmetik utk krim slimming. Kwn kakpau pakai produk tu, baju dia dulu size XL, sekarang size M. jeles betul!

0 comments:

 

blogger templates | Make Money Online